top of page
  • Lambregts & Robben

Familiegevoel binnen Lambregts & Robben

Lambregts & Robben is een accountants- en advieskantoor gevestigd in Turnhout en Oud-Turnhout voor de Kempische, familiaal gedreven KMO ondernemer. Binnen ons bedrijf is er een fijne, familiale sfeer. Vandaag gaan we hier dieper op in met het managementteam: Jan Lambregts, Filip Robben, Kelly Willemse & Annick Swaans.


Dag Filip, Jan, Kelly en Annick, aangenaam kennismaken. Willen jullie zo vrij zijn om jezelf even kort voor te stellen aan de lezers?


  • Annick: Tuurlijk, ik ben Annick. Ik ben de vrouw van Jan en ben 51 lentes jong. Ondertussen ben ik al 12 jaar actief bij Lambregts & Robben. Ik sport graag en breng graag tijd door met onze dochters Febe & Karo, familie en vrienden.

  • Kelly: Ik ben Kelly en ben sinds 2012 werkzaam in het kantoor. Ik ben begonnen als dossierbeheerder en ben zo verder gegroeid tot senior dossierbeheerder. Ondertussen maak ik al even deel uit van het managementteam en ben ik in april 2023 ook vennoot geworden. Ik ben getrouwd met Zjef, mama van 3 jongens en die bezorgen me een goedgevulde agenda na de werkdag. 

  • Jan: Ik ben Jan, de oprichter van Lambregts & Co. Sinds 2016 ben ik medevennoot van Lambregts & Robben. In mijn vrije tijd kan je me vinden achter de kookpotten of op de golfbaan.

  • Filip: Goeiedag, ik ben Filip. Sinds 2016 ben ik medevennoot bij Lambregts & Robben. Ik ben al wel sinds de start van Lambregts & Co actief. Ik geniet graag van het leven met mijn partner Wim of kan me helemaal uitleven tijdens een les Functional Training.


Wat is jullie rol (ieder individueel) binnen Lambregts & Robben?


  • Annick: Ik zit aan de balie. Dit betekent dus veel uiteenlopende zaken, van klanten ontvangen tot opstarten van dossiers, de telefoon opnemen en intakes mee begeleiden. Daarnaast ben ik ook office manager en sta ik dus in voor het dagelijkse reilen & zeilen van het kantoor. Zorgen dat er altijd voldoende koffie is, zeer belangrijk bij Lambregts & Robben.  Ik organiseer daarnaast ook de feestjes en zorg voor cadeautjes bij speciale gelegenheden. Samen met Karo sta ik ook in voor de credit control & de marketing. Een gevarieerde job dus.

  • Kelly: Binnen Lambregts & Robben sta ik in voor de interne werking en volg ik dus verschillende zaken mee op. Denk hierbij aan planning, urenregistratie, maar ook onze medewerkers en de coaches. Ik doe daarnaast ook intakes en besprekingen met klanten en ben een aanspreekpunt voor de dossierbeheerders. Verder hou ik me bezig met de optimalisaties van werkwijzes en onze IT.

  • Jan: Ik krijg energie van me te verdiepen in ons algemeen en strategisch beleid. Het maken van keuzes en beslissingen en deze mee voorbereiden en uitwerken, geweldig! Ik vind het belangrijk om Lambregts & Robben klaar te hebben (én houden) naar de toekomst toe. Daarom werk ik samen met Kelly aan het uitwerken van processen op verschillende vlakken van onze kantoorwerking. Daarnaast ben ik ook een aanspreekpunt voor dossiers en verdiep ik me graag in dossiers om onze klanten het beste advies te geven.

  • Filip: Ik sta in voor het HR-beleid bij Lambregts & Robben in de breedst mogelijke zin: van sollicitaties tot opvolggesprekken. Verder krijg ik ook energie van klantencontacten zoals besprekingen en doe ik ook intakegesprekken met mogelijke nieuwe klanten.


Omschrijf jullie managementteam in drie woorden.


  • Kelly: Samenwerkend, positief gekleurd en empatisch.


Hoe zouden jullie de vier verschillende leiderschapsstijlen binnen dit managementteam omschrijven?


  • Annick: We zijn verschillend, maar dat moet ook om een goed team te vormen.

  • Jan: Net zoals onze medewerkersteams zijn wij verschillend, maar dat is net onze sterkte en meerwaarde.


Waar willen jullie als 4-koppig managementteam voor staan?


  • Kelly: We willen op één lijn staan.

  • Annick: De waarden die we voor onze medewerkers hebben, willen wij als managementteam ook uitdragen. Ondernemend, eerlijk & empatisch. Daar gaan we voor binnen een positief gekleurde omgeving. Uiteraard steeds met veel enthousiasme.


Hoe vertalen die werkgevers waarden (ondernemend, eerlijk & empatisch) zich in de dagdagelijkse praktijk volgens jullie?


  • Jan: We leven ons elke dag in in de situaties van zowel medewerkers als onze klanten. Daarnaast willen we met de waarde ondernemend onze medewerkers elke dag helpen groeien naar de beste versie van hunzelf. Daarvoor werken we zo transparant mogelijk met open communicatie.


Vanuit diezelfde waarden, heerst er een sterke familiale sfeer binnen Lambregts & Robben, letterlijk en figuurlijk. Hoe is dat volgens jullie voelbaar op de werkvloer voor de medewerkers?


  • Kelly: Een belangrijk punt hierin is de open communicatie. We willen dat alles bespreekbaar is. Onze medewerkers kunnen altijd bij ons terecht met vragen of bezorgdheden.

  • Annick: We vinden betrokkenheid ook erg belangrijk. Iedereen wordt betrokken.

  • Filip: Voor velen is er een thuisgevoel. Sommigen brengen nog net niet hun pantoffels mee. ;)

  • Jan: Ons team brengt minstens zoveel tijd door met hun collega’s als thuis. Het is dus belangrijk dat ze zich hier goed voelen. Daarom doen we er alles aan om een familiaal en gemoedelijke sfeer te creëren.


Zijn er speciale bedrijfstradities of gewoontes die dat familiegevoel versterken?


  • Kelly: In 2022 hadden we onze eerste familiedag. Een supergezellige dag waarop de partners en kinderen ook mee mogen komen. We deden een leuke quiz, een kubb toernooi en er was ook vanalles te doen voor de kinderen. Eigenlijk vierden we toen het 25-jarig bestaan van Lambregts & Robben, maar omdat het zó leuk was, zal er vanaf nu elke twee jaar een familiedag zijn. In april 2024 is het weer zo ver, ik kijk er al naar uit!

  • Annick: Het ene jaar een familiedag, het andere jaar ons nieuwjaarsetentje. Dan gaan we in januari met ons team en hun partners gezellig samen eten om te klinken op het nieuwe jaar.

  • Jan: Elk kwartaal doen we na de drukke btw-periode ook een kwartaaldrink. Even ontspannen na alle inspanning, dat verdient ons team.

  • Filip: Elk jaar wordt er ook een teambuilding georganiseerd en op de laatste werkdag van het jaar houden we een gezellige kerstlunch. In 2023 had ons balie-team een geweldige quiz in elkaar gestoken. Verder hou ik als HR-verantwoordelijke ook elke maand een ‘Hoe is ‘t-momentje’. Zo weet ik wat er speelt en kan ik iedereen ondersteunen waar nodig.

  • Annick: En niet te vergeten: Jan maakt iedere week verse soep voor onze medewerkers. Daarnaast sporten we ook iedere week samen met enkele collega’s bij personal trainer Pierre. 


Hoe stimuleren jullie dat familiale/amicale gevoel binnen de teams?


  • Filip: Binnen ons kantoor werken we in eilanden. Dit zijn teams die we hebben samengesteld op basis van persoonlijkheden en ervaring. Ieder eiland heeft ook een eilandcoach waarbij de dossierbeheerders met vragen terecht kunnen. De coaches rapporteren ook aan ons als management over planning en dossiers. Zo kunnen onze mensen elkaar versterken. We werken ondertussen al enkele jaren op deze manier en dat loopt heel goed.


Hoe stimuleren jullie als management een gezonde werk-privébalans voor medewerkers?


  • Kelly: We werken steeds aan een goede planning en dossierverdeling. Dit zijn zaken die we ook continu opvolgen. We proberen ook overuren zoveel mogelijk te vermijden.

  • Filip: Dankzij het digitale aanleveren is er een betere spreiding van het werk. Daarnaast hebben we ook flexibele uren en kunnen onze medewerkers van thuis uit werken als ze dat willen.


In hoeverre worden families betrokken bij het bedrijf en bij de activiteiten die de familiale sfeer bevorderen?


  • Annick: We vinden het belangrijk dat de partner weet waar partner werkt en wat er allemaal gedaan wordt. Zo krijgen ze ook voeling met ons bedrijf. Daarom zijn partners en kinderen heel welkom op onze familiedag.

  • Kelly: En op het nieuwjaarsetentje en de jaarlijkse benefiet Moved to Help komen de partners ook mee. Altijd heel gezellig om zo hen ook te leren kennen.


Zijn er 'familiegeheimen' of ongeschreven regels binnen het bedrijf die nieuwkomers pas ontdekken naarmate ze langer deel uitmaken van de organisatie? Wat maakt deze geheimen uniek en waardevol? Het ‘uniek recept’ als het ware voor Lambregts & Robben?

  • Annick: Er is zoveel, je moet het gewoon meemaken om het te weten.  Maar iets dat zeker deel is van Lambregts & Robben is onze collega Sander die elke dag om 10u een soepje gaat halen voor het team. Tijdens corona hebben we naar iedere collega een Roycosoepje opgestuurd met de post om zo het kantoorgevoel thuis ook wat te hebben. Gelukkig kon Sander me helpen met de favoriete soep van iedereen.

  • Jan: Wat nieuwe collega’s niet altijd weten, is dat we een mascotte hebben: Pippi Langkous. Haar leuze is: ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan’. Dat is onze ultieme drijfveer. Zowel onze klant als onze medewerker willen we naar de beste versie van zichzelf proberen te brengen. Ieder binnen zijn/haar eigen mogelijkheden uiteraard. We willen dit gaandeweg proberen te ontdekken en hierop inspelen. Zo proberen we ook de ondernemende waarde naar boven te laten komen.


Hoe kijk je naar de toekomst? Wat willen jullie graag verwezenlijken met en voor Lambregts & Robben, individueel en samen?

  • Annick: Zo weinig mogelijk stress en dat alles bolt als een trein.

  • Kelly: Ik hoop vooral dat iedereen gelukkig is in wat hij kan doen en wil doen. Daarnaast hoop ik ook een meerwaarde en partner te kunnen zijn voor onze klanten.

  • Annick: We gaan ervoor zorgen dat het ‘Positief gekleurd’-virus hier zal ronddwarrelen.

  • Filip: Verder willen we ons ook inzetten om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

  • Jan: We willen ook de toekomst garanderen en opvolging uitbouwen. We willen plaats maken voor nieuwe inzichten en niet blijven hangen in inzichten en gewoontes van hoe wij het gewoon waren.

  • Filip: Daarnaast werken we ook aan het POP, een Persoonlijk OntwikkelingsPlan voor onze medewerkers. Zo kan iedereen zijn/haar kennis blijven uitbouwen, rekening houdend met de veranderingen die er aan komen.


Zijn er specifieke uitdagingen die jullie verwachten en hoe willen jullie daarmee omgaan?

  • Kelly: Sowieso zal technologie een uitdaging zijn. Daarnaast de juiste mensen op de juiste plaats krijgen.

  • Filip: Daarnaast willen we het beroep van accountant meer in de kijker zetten. We hebben een uitdagende job die constant in verandering is. Maar één ding blijft, en dat is dat we onmisbaar zijn voor een ondernemer.

  • Jan: Verder zal E-Invoicing en AI ook een uitdaging worden om te integreren.


Wil jij de sfeer binnen Lambregts & Robben zelf eens beleven?

Bekijk dan zeker onze jobsite!



bottom of page